bodyglitter.pl

Blog ogólnotematyczny

kreatywność w biznesie
Biznes i Finanse Lifestyle

Kreatywność w biznesie – dlaczego jest taka ważna?

Na sukces w biznesie składa się wiele czynników, a poszczególne elementy napędzają się nawzajem. Jedną z najważniejszych cech, która powinna charakteryzować osoby zajmujące się biznesem, jest kreatywność. Dlaczego jednak jest ona taka ważna i jak wpływa na wyniki finansowe i perspektywy, przed którymi stoi przedsiębiorstwo?

Czym jest kreatywność?

Chociaż kreatywność w biznesie ceni się bardzo wysoko, nadal nie ma jej oficjalnej akademickiej definicji. Powszechnie jednak przyjęło się wyjaśniać ją, mówiąc, że jest to cecha, dzięki której w nietypowy sposób rozwiązuje się codzienne problemy. Kreatywność to także przede wszystkim wymyślanie rozwiązań niepotrzebnych i dar przekraczania kolejnych granic.

Chociaż brak jest oficjalnej definicji kreatywności, każdy wie, czym ona jest i niemal każdy potrafi wskazać, kto jest według niego osobą kreatywną.

Dlaczego kreatywność w biznesie jest bardzo ceniona?

Nowoczesny biznes prowadzi się coraz trudniej. W epoce, w której wydaje się, że wszystko, co dało się wymyślić, już wymyślono, a do tego ma się do czynienia z niezliczonymi konkurentami, kreatywność może być paliwem napędowym biznesu, gdyż pozwoli mu opracować produkty i usługi, które będą różnić się od tych oferowanych przez konkurencję, a do tego będzie się w stanie wykreować nowe potrzeby i popyt na nie.

Kreatywność jest też niezwykle ważnym elementem wszelkich działań marketingowych i sprzedaż najbardziej przeciętnych produktów i usług może znacząco skoczyć dzięki kreatywnej reklamie i innym formom promocji.

Jak rozwijać kreatywność?

Ponieważ kreatywność w biznesie często gra rolę kluczową, wiele osób zastanawia się, w jaki sposób można ją pobudzić. Niestety, nie ma tu drogi na skróty, ale kreatywność jest czymś, co da się wyćwiczyć i formować, gdyż mózg jest wysoce plastyczny i potrafi się adaptować do nowych sytuacji.

Aby rozwinąć kreatywność, trzeba jednak odpowiedniej liczby stale napływających bodźców. Kreatywność nie rodzi się w próżni i potrzebuje ona paliwa, którym jest doświadczanie świata i nauka. Nie chodzi przy tym o zwykłe, codzienne doświadczanie świata, lecz o ciągłe poszerzanie horyzontów. Bardzo ważnym elementem rozwoju kreatywności jest czytanie, jednak nie jest obojętne to, co się czyta.

Powinno się chwytać po literaturę piękną i literaturę faktu, która pozwala odkrywać kolejne obszary rzeczywistości, która wpływa na światopogląd i kształtuje emocje.

Kreatywność bardzo rozbudza się też wskutek podróży, gdyż podczas nich mózg działa na zwiększonych obrotach, będąc atakowanym bodźcami wcześniej mu nieznanymi – obce języki, otoczenie, światopoglądy, etykieta, kuchnia i inny typ przyrody stanowią świetny napęd dla mózgu, który dzięki podróżom potrafi stworzyć niesamowite koncepcje.